Monday, September 18, 2006

ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ NEREDE YAPILIR?

ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ NEREDE YAPILIR?


Askerlik tecil işlemleri için , Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Genel Müdürlüğü Yurtdışı Öğrenciliği Tanıma Birimine başvuru yapabilirsiniz. Bu birim, öğrencinin evrakları eksiksiz ise bir hafta içerisinde öğrencinin yurtdışında ki eğitimine onay verir ve Milli Savunma Bakanlığına yazarak öğrencinin askerliğini tecil etmesini sağlar. İşlemler yaklaşık bir hafta sürer. Öğrencinin bizzat kendisinin Ankara'da Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Öğrenciliği Tanıma Birimine Başvuru yapması gerekir. Milli Eğitim Bakanlığının Özel Öğrenci statüsünü kazanmak ve bu şekilde askerliği erteletmek en iyi çözümdür. Ayrıca, öğrenci resmi olarak �öğrenci� sayılacağından yurtdışına çıkışta ödenen 50 USD'den muaf olabilir. Ayrıca, gideceği ülkedeki T.C Büyükelçiliği Eğitim Ateşeliğine Kaydını yaptırarak, �özel öğrenci� statüsünün ayrıcalıklarından yararlanabilir.

Başvuru Adresi:
Milli Eğitim Bakanlığı
Yükseköğretim Genel Müdürlüğü
06648 Bakanlıklar, Ankara
Tel : 0312-413 16 32
Faks :0312-418 45 53

No comments: